آمار کمپین‌های تبلیغاتی

نوشته شده توسط نیما مبارکی

برای مشاهده آمار و تنظیمات مربوط به هر کمپین از منوی سمت راست به بخش کمپین‌های من مراجعه کنید. در این قسمت دسترسی دارید به: ایجاد کمپین جدید، لیست کمپین‌ها (فعال، متوقف، آرشیو و به اشتراک گذاشته شده)، آمار کلی مربوط به کلیک‌های درخواستی، بودجه روزانه، میانگین CTR، کلیک‌های روزانه و …. . همچنین در این قسمت می‌توانید کمپین خود را شارژ و یا Boost کنید.

 

پس از کلیک روی نام کمپین و از قسمت ویرایش می توانید تمام مراحل ساخت کمپین را مورد بازبینی و تغییر قرار دهید:

 

تنها موردی که امکان تغییر آن وجود ندارد، تغییر نوع کمپین از CPC به CPM و بلعکس است.

 

در مرحله بازبینی می‌توانید بنرهای که آپلود کرده‌اید و تایید شده‌اند را ببینید. همینطور انواع هدفمندی‌ که مشخص کرده‌اید در این قسمت مشخص هستند.

 

 

با انتخاب گزینه “شارژ” از صفحه کمپین‌های من می‌توانید با یکی از روش‌های مشخص شده کمپین خود را شارژ کنید:

  • آنلاین
  • کارت به کارت
  • اعتبار حساب کاربری
  • کیف پول (در صورت شارژ کمپین از کیف پول به مبلغ پرداختی ۲۵٪ اضافه شارژ تعلق خواهد گرفت)

 

برای مشاهده آمار و تنظیمات هر کمپین به صورت مجزا، با انتخاب آن (کلیک بر روی نام کمپین) وارد بخش آمار خواهید شد. در نظر داشته باشید بخش مربوط به آمار و تنظیمات انواع کمپین در برخی از موارد تفاوت‌هایی با‌هم دارند. در ادامه به تفکیک هر کمپین توضیحات ارائه خواهد شد:

۱- کمپین بنری، شبکه طلایی، هدفگیری مجدد، درون اپلیکیشنی و Rss Feed :

آمار کلی:

در این قسمت با انتخاب بازه زمانی مورد نظر آمار مربوط به تعداد کلیک‌های دریافتی، نمایش بنرها، هزینه‌ی که بابت کلیک‌های دریافتی پرداخت شده است و …. را به تفکیک هر روز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر آن در این قسمت امکان تهیه خروجی از آمار کمپین در فرمت‌های مختلف نیز برای کاربران فراهم شده است.

در صورتی که تمایل به مشاهده جزئیات آمار هر روز دارید تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید.

آمار کلی:

در این قسمت به اطلاعات زیر دسترسی دارید:

  • کل نمایش
  • کل کلیک ها
  • میانگین CTR
  • Ecpm
  • بودجه مصرفی

 

 

در ادامه آمار کلیک‌های دریافتی هر روز را به تفکیک زیر مشاهده خواهید کرد:

  • نوع کلیک عادی، هدفمند و غیرقابل‌ پرداخت (کلیک‌های غیرقابل‌پرداخت به معنی کلیک‌های تکراری است، که بابت آن هزینه‌ای از بودجه آگهی دهندگان کسر نمی شود.)

 

  • آمار کلیک بر اساس ساعت:
    در این قسمت مشاهده می‌کنید که کلیک‌های درخواستی در هر روز را در چه بازه زمانی‌ دریافت کرده‌اید، در نظر داشته باشید به علت گستردگی شبکه نمایش (۱۵۰۰۰ وب‌سایت)‌ امکان دریافت کلیک‌ها در بازه زمانی کوتاه وجود دارد.

  • آمار کلیک بر اساس منطقه جغرافیایی:
    در این قسمت کلیک‌های دریافتی را به تفکیک منطقه جغرافیایی دریافتی مشاهده می‌کنید. بر اساس آمار این بخش و در صورت نیاز می‌توانید کمپین خود را به صورت جغرافیایی هدفمند کنید.
  • آمار کلیک بر اساس سیستم عامل:
    در این قسمت کلیک‌های دریافتی را به تفکیک سیستم عامل مشاهده می‌کنید. چنانچه خدمات شما مرتبط با کاربران سیستم‌ عامل‌های مشخصی است، می‌توانید کمپین خود را بر اساس نوع سیستم عامل کاربران هدفمند کنید.

 

آمار بر اساس کلید واژه و دستگاه مورد استفاده کاربر:

در این قسمت دسترسی دارید به آمار کلیک‌های دریافتی بر اساس کلید واژه‌های موضوعی استفاده شده و همینطور سیستم عاملی که کاربر از آن استفاده کرده است.

 

 نمایش‌دهنده‌ها:

در این قسمت دسترسی دارید به:

  • تعدادی از وب‌سایت‌های که از آنها کلیک دریافت کرده‌اید و یا تبلیغات‌ در آنها نمایش داده شده است
  •  200 آی‌پی آخری که بر روی بنرهای تبلیغاتی شما کلیک کرده‌اند.

علاوه بر موارد فوق در این قسمت امکانات دیگری نیز برایتان فراهم شده است:

  • چنانچه در این قسمت وب‌سایتی را مشاهده می‌کنید که تمایل به نمایش تبلیغاتتان را در آن ندارید، کافی است بر روی گزینه “نمایش داده شده” کلیک کنید تا آن را مسدود کرده و به اینصورت نمایش تبلیغاتتان در آن وب‌سایت متوقف خواهد شد. (مسدود سازی بیش از 10 وبسایت نرخ کلیک شما را به مبلغ 10 تومان افزایش خواهد داد.)‌
  • چناچه در این قسمت عملکرد وب‌سایتی را در نمایش تبلیغات و کلیک‌های ارسالی خلاف قوانین ای‌نتورک دانستید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “گزارش تخلف” به ما اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام گیرد.

وب‌سایت‌های مسدود شده:

چنانچه وب‌سایت یا وب‌سایت‌هایی را برای عدم نمایش تبلیغاتتان در قسمت قبل مسدود کرده باشید لیست آن را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات کلی کمپین:

در این قسمت تنظیمات کلی کمپین از جمله: تنظیمات بودجه روزانه، Boost کمپین، دریافت گزارش و …. را مشاهده می‌کنید، که بر حسب نوع نیاز خود می‌توانید تغییرات را در آنها اعمال و نهایتا “ذخیره تغییرات” را انتخاب کنید:

 

 

چنانچه گزینه “شارژ خودکار کمپین” را فعال کرده باشید، در صورتیکه بودجه کمپین به اتمام برسد، به صورت خودکار از اعتبار یا کیف پولتان شارژ خواهد شد.

در مرحله تنظیمات کلی کمپین، در صورتی که از Boost کمپین استفاده کنید بنر شما نسبت به تبلیغات سایر آگهی‌دهندگان در اولویت نمایش قرار خواهد گرفت. ایجاد Boost برای کمپین نرخ کلیک آن را افزایش خواهد داد.

هدفگذاری:

هدفگذاری‌ که برای کمپین خود مشخص کرده‌اید در این قسمت قابل مشاهده است، در صورت نیاز قادر خواهید بود نسبت به تغییر و ذخیره سازی آن اقدام کنید:

campaignstargeting

بنرها:

امکانات این بخش شامل موارد زیر است:

  • مشاهده بنرهای کمپین
  • حذف بنرهای کمپین
  • فعال و غیرفعال سازی بنرها
  • ساخت بنر با بنرساز آنلاین
  • بارگذاری بنر جدید

campaignsbanners

 

۲- بررسی آمار کمپین متنی:
تمامی آمار ارائه شده و تنظیمات در کمپین متنی مشابه کمپین بنری است با این تفاوت که در قسمت ویرایش تبلیغ می‌توانید عنوان، خلاصه تبلیغ، لینک تبلیغ و call to action تبلیغ بنری خود را تغییر دهید.

 

82

۳- کمپین ویدیویی:
تمامی آمار ارائه شده و تنظیمات در کمپین متنی مشابه کمپین بنری است با این تفاوت که در قسمت ویدیو، ویدیوی تبلیغاتی خود را مشاهده خواهید کرد.

104

 

  • آیا این نوشته مشکل شما را حل کرد؟
  • بله   خیر

جواب سوالاتون رو پیدا نکردین؟

اگر در مطالب آموزشی بخش پشتیبانی نتوانستید جواب سوال خود را پیدا کنید ،
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

customer care
ارسال تیکت