سوالات متداول آگهی دهندگان

نوشته شده توسط فربد رنجبر

– شیوه کاری ای نتورک برای تبلیغات کلیکی به چه صورتی است؟

ای‌نتورک مانند بسیاری از کمپانی‌های تبلیغات کلیکی که در کلاس جهانی حضور فعالی دارند، بر پایه Cost Per Click  یا CPC است.
روش Cost Per Click یا پرداخت بر اساس هر کلیک به این مفهوم است که تراکنش مالی بین آگهی‌دهندگان، نمایش‌دهندگان و ای‌نتورک بر اساس کلیک محاسبه می‌شود. در واقع آگهی دهنده برای نمایش بنرها تبلیغاتی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

 

  • ای‌نتورک چه روش‌های هدفمندی برای تبلیغات کلیکی ارائه می دهد؟

در حال حاضر تبلیغات در قالب ۶ نوع هدفمندی ارائه می‌شود. هدفمندی مجدد، جغرافیایی، موضوعی، سیستم عامل، زمان و شبکه طلایی. برای اطلاعات بیشتر می توانید صفحه هدفمندی‌ها را ملاحظه کنید.

 

  • با چه بودجه ای می توانم تبلیغاتم را در ای نتورک شروع کنم؟

تعرفه های قیمت‌ برای راه اندازی کمپین در ای‌نتورک متفاوت و متغیر هستند، می‌توانید لیست کامل قیمت‌ها را ببینید.

  • قیمت گذاری کلیک های در ای نتورک به چه صورت است؟

هزینه هر کلیک در ای نتورک برای آگهی دهندگان با توجه به نوع هدفمندی کمپین آنها متغیر خواهد بود. اما حداقل هزینه برای هر کلیک روی کمپین عادی و بدون هدفمندی ۱۶۰ تومان است.

  • شبکه طلایی چیست؟

مجموعه‌ای از ۱۰۰ الی ۱۵۰ وبسایت برتر و پربازدید کشور که از لحاظ طراحی و محتوا کیفیت مطلوبی دارند. و در دسته بندی موضوعی وبسایت های مشابه میان وبسایت های مرجع قرار دارند.

  • آیا می‌توانم برای ساخت کمپین از شما مشاوره بگیرم؟

بله. تبلیغات و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی یک رشته تخصصی و حرفه‌ای است که مسلماَ باید با مشاوره و برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره علاوه بر ارسال تیکت از داخل حساب کاربری، می توانید با شماره ۷۳۰۲۹۰۰۰ تماس بگیرید.

  • چرا بعد از واریز وجه به حساب ای‌نتورک کمپینم فعال نشده‌است؟

زمانی که حساب خود را شارژ می کنید، هزینه ی پرداختی به اعتبار شما منتقل می شود. از آنجایی که هر کاربر امکان ساخت چند کمپین را دارد، سیستم ای‌نتورک به نحوی طراحی شده که کاربر بتواند مبلغ پرداختی خود را به صورت دلخواه از اعتبار بین کمپین‌های مختلف خود تقسیم کند. همینطور شما می توانید تمام مبلغ پرداختی را به یک کمپین انتقال دهد. برای این کار وارد حساب کاربریتان شده و از قسمت کمپین های من، با انتخاب کمپین مورد نظر (کلیک بر روی نام کمپین) از منوی سمت راست و انتخاب گزینه وضعیت کمپین اقدام به شارژ کمپین نمایید.

  • آیا فقط با یک سایز بنر هم می‌توان کمپین را فعال کرد؟

کمپین شما با یک بنر هم فعال می‌شود. اما از آنجایی که بخش قابل توجهی از فضای تبلیغاتی وبسایت های نمایش دهنده را از دست می‌دهید، پیغام “کمپین شما تکمیل نیست” را مشاهده خواهید کرد اما این پیغام به معنای فعال نبودن کمپین نیست. و پیشنهاد ما استفاده از حداقل 10 سایز بنر است.

  • چرا پیام (sms) تایید به دست من نمی رسد؟

این مشکل می‌تواند ناشی از مسدود شدن پیام‌های (sms) انبوه برای تلفن همراه شما باشد. برای حل این مشکل، اگر شماره شما از خطوط شرکت همراه اول است عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ و برای خطوط شرکت ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال فرمایید.

  • چگونه می‌توانیم اثر بخشی تبلیغات کلیکی را برای افزایش درآمد و فروش بیشتر کنیم؟

ای‌نتورک شما را در جذب مشتریان جدید یاری می‌کند. اما در نظر داشته باشید افزایش اثربخشی کمپین نیاز به تلاش شما هم دارد. ما به شما کمک می‌کنیم کاربرانی که به محصولتان علاقه‌مند شده‌اند را به خریدارانی سود ده تبدیل کنید. برای نمونه شما می‌توانید مواردی را در صفحه ی مقصد تبلیغات خود که اصطلاحا به آن صفحه فرود (landing page) می‌گویند اصلاح کنید. برای مشاوره درباره افزایش اثربخشی تبلیغاتتان با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

– حین ساخت کمپین و بارگذاری بنرها پیغامی دریافت می کنم مبنی بر اینکه برای آپلود بنر محدودیت دارم. علت چیست؟

هر کاربر امکان بارگذاری 30 بنر در هر 24 ساعت را دارد. در صورتی که طی 24 ساعت گذشته 30 بنر آپلود کرده باشید تا قبل از گذشت 24 ساعت امکان بارگذاری بنر را نخواهید داشت.

– برای تغییر بنرها و صفحه فرود کمپین خود باید چه کار کنم؟

بهتر است برای اینکه بتوانید ثاتیر بنرهای مختلف را بر روی موفقیت کمپین خود  بسنجید، اقدام به حذف آنها نکنید و بنرهای جدید را در کمپینی جدید بارگذاری کنید. اما در صورتی که تصمیم به انجام این کار داشته باشید، با انتخاب کمپین خود (کلیک بر روی نام آن در قسمت کمپین های من)، و در قسمت بنرها، اقدام به حذف آنها و بارگذاری بنرهای جدید نمایید.

– چطور می توانم از کلیک هایی که روی بنرهایم انجام شده است اطمینان داشته باشم؟

سیستم ضد تخلف ای نتورک به صورت 24 ساعت تمامی کلیک های ارسالی از سوی وبسایت های نمایش دهنده را بررسی کرده و در صورت دریافت آنها نه تنها برای کلیک های تکراری هیچ هزینه ای از آگهی دهنده کسر نمی کند بلکه وبسایت متخلف را نیز مسدود خواهد کرد.

– چطور می توانم ببینم تبلیغاتم در چه وبسایت هایی نمایش داده می شود؟

در قسمت کمپین های من  با انتخاب کمپین مورد نظر می توانید از قسمت وبسایت های نمایش دهنده در منوی سمت راست، چند وبسایت آخری که بنرهای شما از آنها کلیک دریافت کرده اند را مشاهده کنید. (دقت داشته باشید که به علت تعداد بالای نمایش دهندگان – 15000 عدد – در این بخش تمام نمایش دهندگان تبلیغات خود را نمی بینید، بلکه تنها چند وبسایت آخر و نمایش دهنده ی تبلیغاتتان که از آنها کلیک دریافت کرده اید را مشاهده خواهید کرد.)

– چطور می توانم کمپینی که ساختم را حذف کنم؟

با انتخاب کمپین از قسمت کمپین های من، از منوی سمت راست، بخش تنظیمات می توانید کمپین خود را آرشیو کنید. با آرشیو کمپین امکان فعال سازی مجدد آن را نخواهید داشت و باقی مانده  بودجه آن به اعتبارتان منتقل خواهد شد.

– برای ثبت سفارش بنر و یا صفحه فرود باید چه کار کنم؟

از منوی سمت راست و بخش طراحی می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

  • چطور می توانم لیستی از نمایش دهندگان شما را مشاهده کنم؟

با مراجعه به بخش نمایش دهندگان می توانید لیست تعدادی از وبسایت های نمایش دهنده ای نتورک را مشاهده و دانلود کنید. در نظر داشته باشید این لیست در بازه های زمانی متفاوت به روز رسانی می شود و به علت تعداد بالای نمایش دهندگان (15000 وبسایت)‌ امکان قید کردن نام تمامی آنها وجود ندارد.

  • چرا با وجود اینکه فقط یک نوع هدفمندی موضوعی را انتخاب کردم از سایر هدفمندی ها نیز کلیک دریافت کرده ام؟ (مثال: هدفمندی کمپین روی خبری، نشریه آنلاین است اما من از وبسایت های ورزشی و آموزشی و علمی هم کلیک دریافت کرده ام)

وبسایتهای نمایش دهنده پس از ثبت و تایید در ای نتورک توسط کارشناسان ما بررسی می شوند. چنانچه وبسایتی در زمینه خبری و ورزشی به طور همزمان فعالیت داشته باشد، این وبسایت توسط کارشناسان در هر  دو دسته قرار می گیرد. به همین دلیل زمانی که شما از وبسایتی کلیک دریافت می کنید در قسمت آمار کلیک های دریافتی تمام گروه هایی که مربوط به آن وبسایت باشد برای شما نمایش داده می شود.

  • آیا این نوشته مشکل شما را حل کرد؟
  • بله   خیر

جواب سوالاتون رو پیدا نکردین؟

اگر در مطالب آموزشی بخش پشتیبانی نتوانستید جواب سوال خود را پیدا کنید ،
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

customer care
ارسال تیکت